To top
18 Jul

GETEST: BIKINI BODY GUIDE WEEK 9

Week 9

Zoals mijn trouwe lezers hier reeds lazen, startte ik op 9 mei met de 12-weken lange loodzware ‘Bikini Body Guide’ van fitnessgoeroe Kayla Itsines. Dat dit programma niet altijd van een leien dakje liep, lazen jullie reeds in mijn voorbije artikelen. En dat ik sinds kort wegens tijdsgebrek én mijn gloednieuwe ‘eerste job’ besloten heb dit programma enkel nog uit te voeren in de mate van het mogelijke vertelde ik jullie al in het zevende artikel van deze reeks. Vandaag vinden jullie hier daarom net zoals vorige week geen ‘perfect artikel’ over een ‘perfecte week’, maar een ‘eerlijk artikel’ over een ‘realistische week’ voor elk werkend persoon. Zo slaagde ik er deze keer opnieuw niet in de voorgeschreven 4 à 5 LISS trainingen te doorlopen maar heb ik geleerd tevreden te zijn met elke work-out die ik wél kan doorlopen. Want werken én sporten én bloggen is nu eenmaal geen gemakkelijke opdracht! Benieuwd naar welke work-outs ik deze week dan wél uitvoerde? Lees dan zeker even verder.

MAANDAG
Aangezien ik de voorgaande week zes dagen achter elkaar gewerkt had en op mijn werk een hele dag wandel en rechtsta, lukte het me maandag zowel fysiek als mentaal niet om te sporten. Zo voelde ik me die avond na het werken zeer moe, had ik last van pijnlijke voeten en geen greintje energie meer om een zware training te doorlopen. Mijn besluit om niet te sporten was – met enig schuldgevoel welliswaar – dan ook snel gemaakt.

DINSDAG
Om mezelf ietwat te belonen na een lange werkweek besloot ik op dinsdag (mijn vrije dag) samen met enkele vriendinnen te gaan shoppen en ging ik ’s avonds naar een concert bij me in de buurt, waarvan ik met volle teugen genoten heb. Hierdoor sportte ik uiteraard niet die dag.

WOENSDAG
Op woensdag besloot ik na een nieuwe vermoeide dag wél te sporten en doorliep ik een training van 45 min op mijn crosstrainer. Een work-out die zeer goed verliep!

DSC_0019

DONDERDAG
Op donderdag besloot ik opnieuw niet te sporten mits ik pas laat thuis was van het werk en mijn benen ook deze keer veel te moe waren.

VRIJDAG
Vrijdagavond begon ik vol goede moed aan een Ressistancetraining die ik jammer genoeg halverwege moest beëindigen wegens opnieuw te vermoeide en zware benen.

ZATERDAG
Zaterdag voerde ik voor de eerste keer in dit programma een HITT training uit en aangezien ik deze week amper gesport had koos ik voor een training gedurende een periode van 15 minuten i.p.v 10 minuten bestaande uit 30 seconden sprinten afgewisseld met 1 minuut langzaam lopen op mijn crosstrainer. Een training die ik tot mijn groot jolijt met gemak doorliep.

ZONDAG
Tot slot voerde ik op zondag een Ressistance training uit en koos ik ervoor mijn benen te trainen i.p.v. mijn armen of buikspieren. Ik ben namelijk niet echt tevreden met mijn billen en zitvlak waardoor ik deze graag wilde trainen. De work-out verliep, zoals verwacht, jammer genoeg erg moeizaam mits mijn benen nog steeds erg moe waren van een zware werkweek al voelde ik me, wonder boven wonder, na afloop beter dan voorheen!

RESULTATEN
Met onderstaande foto’s deel ik graag met jullie net zoals in week 1 en 4, de resultaten die ik reeds behaald heb, al kunnen deze me jammer genoeg voorlopig nog niet bekoren. Zo ben ik nog steeds erg teleurgesteld wanneer ik mijn lichamelijke vooruitgang bekijk en had ik meer verwacht van dit programma. Zo zie ik aan mijn benen en zitvlak géén verschil en komen mijn buikspieren, als ik die al heb, nog helemaal niet te voorschijn. Al heeft dit vast alles te maken met het feit dat het voor mij wegens mijn eerste stapjes als ‘werkmens’ niet meer haalbaar is alle trainingen van het programma elke week te doorlopen. Resultaten zoals talrijke Instagramaccounts beloven zijn voorlopig dan ook nog niet aan mij besteed!

WEEK 1 WEEK 4 WEEK 9

Astrid
Astrid
2 Comments
  • Silkeblogs

    Ik zie eigenlijk echt al wel verschil! Je hebt echt een fantastisch figuur, trouwens!

    juli 22, 2016 at 9:34 am Beantwoorden
  • Julie van eekel

    Ik zie ook best al een licht verschil maar dat is ook normaal hoor .. echt verschil ga je zelf pas na 3 maanden sporten zien. Uiterlijk verschil is bij sporten dan ook minder belangrijk dan het innerlijke verschil, hoe je lichaam zich gaat voelen.

    Krijg je regelmatig last van zere, zure benen? Laat je cardio benen dan even rusten en train wat met gewichten is mijn tip! 🙂 Je vind vrij snel enkele work outs op pinterest en daarna kan je evengoed nog even low heartbeat trainen op de crosstrainer.

    juli 23, 2016 at 7:57 am Beantwoorden

Leave a reply