To top
11 Jul

GETEST: BIKINI BODY GUIDE WEEK 8

DSC_0169BC

Zoals jullie hier reeds konden lezen, startte ik op 9 mei met de 12-weken lange loodzware ‘Bikini Body Guide’ van fitnessgoeroe Kayla Itsines. Dat dit programma niet altijd van een leien dakje liep, lazen jullie reeds in mijn voorbije artikelen. En dat ik sinds kort wegens tijdsgebrek én mijn gloednieuwe ‘eerste job’ besloten heb dit programma enkel nog uit te voeren in de mate van het mogelijke vertelde ik jullie al in mijn vorige artikel. Vandaag vinden jullie hier dan ook geen ‘perfect artikel’ over een ‘perfecte week’, maar een ‘eerlijk artikel’ over een ‘realistische week’ voor elk werkend persoon. Zo slaagde ik er deze keer niet in de voorgeschreven 4 à 5 LISS trainingen te doorlopen maar ben ik wél tevreden met mijn prestaties. Zo lukte het me namelijk wél om tijdens deze zware en vermoeiende werkweek 3 Ressistance trainingen en 3 LISS trainingen uit te voeren, waar ik dan ook erg trots op ben. Hoe deze trainingen precies verliepen vertel ik jullie dan ook graag hieronder.

MAANDAG
Aangezien ik maandag niet moest werken, voerde ik die dag twee trainingen uit: een Ressistance training en een LISS training. Mijn voormiddag begon ik met een Ressistance training die erg vlot verliep, zo slaagde ik er tijdens elke ronde en elk circuit in meer oefeningen uit te voeren dan nodig was. Al had ik het wel best zwaar bij de ‘plankoefening’. Naast de Resisstance training liep ik om mijn dag af te sluiten ook nog 45 minuten op mijn crosstrainer en keek ik terwijl een ontspannende aflevering van ‘Thuis’.

DSC_0011B

DINSDAG
Ook op dinsdag moest ik niet werken waardoor ik die dag net zoals maandag twee trainingen uitvoerde. Mijn Resistance training verliep opnieuw zeer vlot, zo had ik voor de eerste keer tijdens dit programma geen rugpijn bij het uitvoeren van de ‘Ab Bikes oefening’. Ik slaagde er deze keer namelijk in mijn buikspieren goed op te spannen waardoor mijn rug niet meer onnodig belast werd, iets wat me voordien nog niet gelukt was. Daarnaast lukte het me opnieuw verschillende oefeningen meerdere keren uit te voeren dan nodig was. Tot slot liep ik die avond ook nog 45 min op mijn crosstrainer terwijl ik naar een aflevering van ‘Thuis’ keek.

Schermafdruk 2016-07-09 18.41.24

WOENSDAG
Omdat ik op woensdag slechts vanaf 13u moest werken, besloot ik die voormiddag nog een Ressistance training uit te voeren. Al verliep deze training erg zwaar aangezien mijn lichaam nog erg moe was. Desondanks lukt het me echter wel de training tot een goed einde te brengen en bepaalde oefeningen net zoals maandag en dinsdag meer dan nodig uit te voeren, waardoor ik de dag dan ook met een erg goed gevoel begon.

DONDERDAG
Op donderdag voerde ik mijn derde en laatste LISS training uit van die week die opnieuw erg vlot verliep!

2016-06-27 20.08.58

 VRIJDAG ZATERDAG EN ZONDAG

Aangezien ik vrijdag, zaterdag en zondag moest werken en hierdoor vaak pas om 19u30 of later thuis was, lukte het me niet om die dagen te sporten en vergat ik jammer genoeg te stretchen.

Astrid
Astrid
No Comments

Leave a reply