To top
4 Jul

GETEST: BIKINI BODY GUIDE WEEK 7

DSC_0019B

Zoals jullie hier reeds konden lezen, ben ik onlangs begonnen met de 12-weken lange loodzware ‘Bikini Body Guide’ van fitnessgoeroe Kayla Itsines. Hoe mijn eerste zes weken verliepen lazen jullie reeds hierhier, hier, hier, hier en hier. Vandaag is het de beurt aan de zevende week, waardoor ik reeds de helft van het Bikini Body Guide programma heb afgerond. Ook deze week slaagde ik er net als voorgaande week niet in het aantal voorgeschreven Ressistance en LISS trainingen te doorlopen. Zo voerde ik opnieuw slechts 2 Ressistancetrainingen uit i.p.v. 3 en slechts 2 LISS trainingen i.p.v. 4 of 5. Dit zowel wegens tijdsgebrek als door mentale problemen. Aangezien ik sinds kort een job gevonden heb, héél veel werk heb voor mijn blog en daarnaast ook nog 6 dagen op 7 moet sporten werd het me deze week allemaal even te veel. Zo valt het me de laatste tijd erg zwaar dit alles te combineren en alles ‘perfect’ uit te voeren. Maar ook het feit dat ik desondanks ik erg vaak sport én het programma zo goed en zo kwaad mogelijk probeer uit te voeren, nog steeds niet de resultaten bereikt heb die ik verwacht had, valt me emotioneel en mentaal erg zwaar. Waardoor ik dan ook besloten heb het programma wel degelijk verder te volgen tot de periode van 12 weken maar in de mate van het mogelijke. Hoe graag ik ook elke training en work-out wil uitvoeren, soms is dit praktisch en tijdsgebonden gewoon niet haalbaar. Desondanks hoop ik jullie met deze artikelen nog steeds te inspireren en te motiveren te sporten op een gezonde en verantwoorde manier. Mijn ervaringen van week 7 lees je alvast hier:

MAANDAG
Op maandag voerde ik de eerste Ressistance training van deze week uit, een training die me die dag emotioneel en mentaal heel veel moeite heeft gekost. Het werd me namelijk allemaal even te veel zoals jullie hierboven reeds konden lezen.

DSC_0002B

DINSDAG
Op dinsdag ging ik niet sporten aangezien ik die dag en de dag erna moest werken en ik mijn haar niet teveel wou wassen.

WOENSDAG
Ook op woensdag voerde ik geen work-out uit aangezien ik pas om 19u30 thuis was van het werken, nog moest eten en daarna naar de Rode Duivels ging kijken.

DONDERDAG
En ook op donderdag voerde ik geen training uit van mijn programma daar ik wegens tijdsgebrek en onvoorziene omstandigheden er niet toe kwam.

VRIJDAG
Tot slot werd er ook vrijdag niet gesport aangezien ik die dag opnieuw moest werken en ’s avonds genoot van wat qualitytime met mijn vriend.

ZATERDAG
Zaterdag besloot ik echter dat het tijd was om mezelf te herpakken en wel degelijk te sporten, waardoor ik die avond na mijn werk nog 45 min liep op mijn crosstrainer en de dag afsloot met een vriendinnenavond en een tevreden gevoel.

DSC_0019

ZONDAG
Aangezien ik op zondag voldoende tijd had om te sporten voerde ik die dag zowel een Ressitance- als een LISS training uit. Al lukte het me echter niet meer mijn spieren te stretchen.

Astrid
Astrid
No Comments

Leave a reply