To top
20 Jun

GETEST: BIKINI BODY GUIDE WEEK 5

DSC_0400B

Zoals jullie hier reeds konden lezen, ben ik onlangs begonnen met de 12-weken lange loodzware ‘Bikini Body Guide’ van fitnessgoeroe Kayla Itsines. Hoe mijn eerste, tweede en derde week verliepen lazen jullie reeds hierhier en hier maar ook welke resultaten ik na mijn vierde week al bereikt heb, zagen jullie op deze foto’s. Vandaag is het alweer de beurt aan het vijfde artikel van deze reeks, een week waarin ik mijn schema ietwat moet opdrijven en niet 2 à 3 maar 4 à 5 LISS trainingen moet doorlopen, niet eenvoudig! Benieuwd hoe ik het er deze week vanaf bracht? Lees dan zeker even verder.

MAANDAG
Maandag was een zonovergoten en stralende dag waardoor ik besloot mijn geplande Ressistance training in de tuin uit te voeren. Al verliep deze work-out iets vermoeiender dan gehoopt. Zo voelden mijn benen loodzwaar aan en had ik het erg lastig met het springgedeelte van de burpees-oefeningen. Daarnaast voelde ik me erg pufferig en zweette ik als een otter, waardoor ik mezelf nadien beloonde met enkele uurtjes heerlijk zonnebaden. ‘S avonds voerde ik bovendien ook nog de LISS training van dinsdag op mijn crosstrainer uit, mits ik er dinsdag niet de tijd voor zou hebben. Ook deze work-out verliep niet bepaald van een leien dakje doordat er in de kamer waar mijn teergeliefde crosstrainer staat erg weinig zuurstof aanwezig was.

2016-05-27 13.14.30B

DINSDAG
Zoals ik hierboven reeds vertelde, vervroegde ik mijn gebruikelijke LISS training van dinsdag naar maandag waardoor ik dinsdag niet sportte.

WOENSDAG
Ook woensdag was een mooie en zonnige dag waardoor ik mijn ressistance training net zoals maandag buiten uit voerde. Deze work-out verliep tot mijn groot jolijt zeer goed, zo had ik het voor de eerste keer niet moeilijk met de gevreesde Commando-oefeningen en slaagde ik erin elk circuit steeds meer dan één of zelfs twee keer uit te voeren binnen het interval van 7 minuten.  Daarnaast voerde ik ook nog een LISS training uit die zeer vlot verliep, al had ik naar het einde toe wel wat krampen in mijn linkervoet.

DONDERDAG
Op donderdagavond had ik om mijn avondopleiding ‘Imagostylist’ in schoonheid af te sluiten, een etentje met de klas en leerkracht in Gent. Waardoor ik die dag eerst 45 min liep op mijn crosstrainer en mijn middagmaal in omvang beperkte.

 DSC_0292 (2)-horz

VRIJDAG
Op vrijdag was het tijd voor de laatste trainingen van deze week. Hiervoor voerde ik een resisstance training uit die jammer genoeg niet ‘perfect’ verliep, mits ik bij het tweede circuit rugpijn kreeg bij de buikspieroefeningen en alle oefeningen dan ook nét niet binnen de tijd kon afronden. Desondanks verliep circuit 1 wel zeer goed en kon ik het zelfs meer dan 1x uitvoeren binnen het interval van 7 minuten. Om af te sluiten voerde ik vrijdag ook nog de LISS training van zaterdag uit, aangezien ik die dag een trouwfeest had. Al kreeg ik het na 28 minuten erg zwaar waardoor ik opgelucht was wanneer ik de training eindelijk kon afronden. ‘S avonds genoot ik bovendien nog van een heerlijke vriendinnenavond met lekkere hapjes en drankjes naar aanleiding van een verjaardag.

ZATERDAG
Zoals ik reeds hierboven vertelde, vervroegde ik mijn gebruikelijke LISS training van zaterdag naar vrijdag aangezien ik de hele dag aanwezig was op het trouwfeest van mijn schoonbroer en -zus. Een prachtige, emotionele en romantische dag!

2016-06-11 17.05.17C

ZONDAG
Afsluiten deed ik deze week  met een rustige zondag waarbij ik enkel mijn spieren stretchte.

 

Astrid
Astrid
15 Comments

Leave a reply