To top
13 Jun

GETEST: BIKINI BODY GUIDE WEEK 4

DSC_0412D

Zoals jullie hier reeds konden lezen, ben ik onlangs begonnen met de 12-weken lange loodzware ‘Bikini Body Guide’ van fitnessgoeroe Kayla Itsines. Hoe mijn eerste, tweede en derde week verliepen lazen jullie reeds hierhier en hier maar ook hoe mijn vierde week verliep, deel ik graag met jullie. Benieuwd hoe hard het er deze week aan toe ging en welke resultaten ik al geboekt heb zowel lichamelijk als op de weegschaal? Lees dan zeker even verder.

MAANDAG
Op maandag probeerde ik tijdens mijn ressistance training, geïnspireerd door een reactie van een lezer op het artikel over mijn derde week, elk circuit minstens twee keer uit te voeren gedurende elk interval van 7 minuten. Een opdracht die niet bepaald gemakkelijk was, al lukte het me tot mijn groot jolijt zelfs bijna elk circuit drie keer uit te voeren. Ik hoef jullie dan ook vast niet te vertellen dat ik nadien erg fier was?

DINSDAG
De tweede dag van deze week resulteerde jammer genoeg in een domper. Zo had ik het erg zwaar met mijn LISS training waarvoor ik 45 minuten ging joggen op mijn crosstrainer en liet ik me bovendien die avond erg gaan op het vlak van eten. Zo werkte ik die avond véél meer dan nodig van mijn avondmaal naar binnen en liet ik me nog even gaan met een zak chips. Géén dag om fier op te zijn deze keer…

WOENSDAG
Op woensdag was het weer tijd voor een tweede ressistance training. Ook ditmaal lukte het me om alle oefeningen mooi binnen de tijd af te werken, al bleef het tijdens deze training jammer genoeg bij slechts één circuit per 7 minuten i.p.v twee of drie. Ik voelde me die avond namelijk niet zo sterk en had het best lastig met de Mountain Climbers en Commando-oefeningen. Bovendien kreeg ik op het einde zelfs spierkrampen in mijn rechterhand en -arm waardoor ik erg blij was wanneer ik de work-out eindelijk mocht beëindigen.

DONDERDAG
Op donderdag besloot ik mijn ressistance training buiten uit te voeren, zo ging ik samen met een vriendin een halfuurtje lopen in de kouters bij haar in de buurt. Jammer genoeg verliep dat niet zoals gehoopt, mits het parcours er erg modderig en glibberig bijlag. Het lukte ons dan ook niet om 45 minuten te lopen mits we vaak moesten stoppen om over plassen of modder te springen, het leek wel even een mini-versie van ‘De Spartacusrun’. Al had ik nadien echter wél het gevoel een zware work-out volbracht te hebben en was ik aangezien ik met de fiets tot bij haar gekomen was, best tevreden over deze LISS training.  Later die dag voerde ik ook nog de ressistance training van vrijdag uit, mits ik dan niet de tijd zou hebben om te sporten. Deze training ronde ik opnieuw mooi af binnen de tijd al had ik net zoals woensdag last in mijn rechterhand en -arm waardoor de voorgeschreven push-up oefeningen niet zo eenvoudig waren.

APP

VRIJDAG
Zoals ik reeds hierboven vertelde sportte ik op vrijdag niet, dit omdat ik die dag naar de Burgerlijke Trouw van mijn schoonbroer en -zus ging. Wat uiteraard opnieuw resulteerde in een dag vol eten waardoor ik de weegschaal momenteel liever even links laat liggen.

ZATERDAG
Op zaterdag was het dan weer tijd voor de laatste LISS training van deze week. Hiervoor liep ik maar liefst 52 minuten op mijn crosstrainer, waar ik érg fier op ben. Zo had ik het de laatste 10 minuten erg lastig en totaal geen zin meer om nog verder te joggen. Maar eens ik de voorgeschreven 45 minuten behaald had, voelde ik me plots bruisen van energie waardoor ik besloot nog niet te stoppen. Ik had namelijk het gevoel alsof ik nog uren kon doorgaan (al is dat misschien een beetje overdreven…) en stopte uiteindelijk omdat het al best laat was en ik die avond nog wilde douchen.

 DSC_0001B

ZONDAG
Op zondag verwende ik mijn spieren met een ontspannende stretchbeurt in de hoop tijdens week 5 geen last te hebben van mijn rechterhand en -arm.
Daarnaast was mijn eetpatroon die dag echter niet optimaal, zo vierde we die avond de thuiskomst van mijn vader, hij namelijk was een weekje op fietsvakantie met een vriend geweest, met heerlijke gourmet en véél te veel hapjes.

witruimte2

RESULTATEN

Week 1 Week 4
Nu ik deze week volledig afgerond heb, kan ik besluiten dat ik best teleurgesteld ben. Zo stond deze week voornamelijk in het teken van ‘slecht’ eten en kreeg ik enkele keren krampen in mijn rechterhand en -arm. Daarnaast had ik het vaak ook erg zwaar met bepaalde oefeningen en zie ik nog niet de resultaten zowel lichamelijk als op de weegschaal die ik verwacht had. Al heeft dat waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik mijn eerste week wegens ziekte niet heb kunnen afronden en mijn eetpatroon van de afgelopen dagen niet bepaald optimaal was. Jammer genoeg kan ik jullie vandaag dan ook geen fantastische voor- en na foto’s of resultaten tonen waar ik me toch lichtjes voor schaam. Maar ook qua gewicht ben ik met een verlies van slechts 1,3 kg niet bepaald tevreden, al heeft dit volgens mijn mama en vriend vast iets te maken met ‘spieropbouw’  (ik hoop het!). Want je zelf op deze manier blootgeven op het wereldwijde web blijft best eng. Waar ik in het verleden bij dergelijke momenten dan ook vaak zou opgeven, ben ik dat dit maal echter niet van plan. Want hé, misschien duurt het bij mij gewoon een beetje langer?

Astrid
Astrid
23 Comments

Leave a reply