To top
30 Mei

GETEST: BIKINI BODY GUIDE WEEK 2

DSC_0014 (2)C

Zoals jullie hier reeds konden lezen, ben ik onlangs begonnen met de 12-weken lange loodzware ‘Bikini Body Guide’ van fitnessgoeroe Kayla Itsines. Mijn eerste week verliep alvast niet zoals ik het gehoopt had (meer hierover lees je hier), waardoor ik extra gemotiveerd was week 2 wél tot een goed einde te brengen. Benieuwd of het me gelukt is? Lees dan zeker verder.

MAANDAG
Met vol goede moed begon ik maandag aan mijn eerste work-out van de  nieuwe week. Ik was na de tegenslag van week 1 immers vastberaden deze week wel tot een goed einde te brengen. De eerste resisstance training kostte me – hoe kan het ook anders – heel veel zweet, maar verliep daarnaast erg vlot. Zo slaagde ik er zelfs bijna in elk circuit twee keer te doorlopen i.p.v. één keer, gedurende het interval van 7 minuten. Goede manier om de week te starten!

DINSDAG
Omdat het dinsdagavond buiten erg aangenaam was en ik die avond afgesproken had met mijn vriend, besloot ik mijn crosstrainer achterwege te laten, en tot bij m’n vriend te joggen. Maar aangezien hij slechts 3 km bij me vandaan woont, en ik toch zeker 45 min wou bewegen, besloot ik eerst enkele toertjes te lopen langs de velden bij me in de buurt. Al ontdekte ik eens aangekomen bij mijn eindbestemming, dat ik niet 45 minuten maar 57 minuten gelopen had, wat zich uitte in zeer grote fierheid! Jammer genoeg voelde ik me later die avond erg misselijk met braakneigingen tot gevolg wat ik dan ook wijt aan feit dat ik té kort na mijn avondmaal gaan sporten ben. Iets om te onthouden dus!

App

WOENSDAG
Op woensdag was het weer tijd om mijn armen- en buikspieren te trainen. Hierbij had ik het erg zwaar met twee oefeningen: ‘Commandos’ en ‘4 Mountain Climbers +  1 Push up’. Al slaagde ik er tot mijn groot jolijt wél in alle oefeningen mooi binnen de tijd uit te voeren. Jeej!

Commandos Mountain climbers + push up

DONDERDAG
Donderdag gaf ik mijn geliefde crosstrainer dan wel weer wat aandacht en sportte ik met gemak 45 minuten aan één stuk, al heb ik dat vast te danken aan de series die ik tijdens mijn work-out keek.

DSC_0019

VRIJDAG
Op vrijdag besloot ik zowel een Ressistance als een LISS training uit te voeren. Dit mits ik op zaterdag niet de tijd had om de voorziene LISS training te doorlopen. Tijdens de Ressitance training maakten de oefeningen: ‘Commandos’ en ‘4 Mountain Climbers +  1 Push up’ me het net zoals woensdag  niet bepaald gemakkelijk. Al lukte het me ook deze keer de Ressistance training mooi af te ronden. Enkele uren later, in de namiddag, ging ik als LISS training samen met een vriendin joggen gedurende 30 minuten, waarbij ik wel voelde dat mijn benen best moe waren. Inderdaad, 15 minuten te weinig, al maakte ik dat tekort meer dan goed – vind ik zelf toch- door die dag ook nog 8.7 km te fietsen. Meer dan een geslaagde dag, al zelf ik het zelf!

ZATERDAG
Zaterdag stond dan weer in het teken van héérlijk ontspannen en het stretchen van mijn spieren.

ZONDAG
En op zondag deed ik om de week af te sluiten, lekker NIETS.

Na het doorlopen van deze tweede best nog zware week, kan ik besluiten dat ik erg tevreden ben met mijn resultaten. Zo bracht ik elk van de voorgeschreven oefeningen en work-outs tot een goed einde, waardoor ik vol goede moed aan week 3 kan beginnen. Lichamelijk merk ik op zich nog niet veel resultaat, al vind ik mijn buik er wel al iets platter uitzien. Maar voor ‘echte’ resultaten ben ik vooral benieuwd naar wat week 4 zal brengen, want dan mag ik mijn foto van week 1 en 4 eindelijk vergelijken.

Astrid
Astrid
28 Comments
  • Sarahdise

    Ik dacht eigenlijk dat elke circuit 2x uitvoeren binnen de 7 minuten zowat de norm was voor een beginner. Voor de meeste oefeningen lukt me dat maar de burpees en commando’s gaan me minder af. Daarom geef ik het altijd op na enkele dagen… oeps! Misschien toch nog eens opnieuw proberen?

    mei 30, 2016 at 9:51 am Beantwoorden
  • Lien Vansteenbrugge

    Wow Astrid, super! Doe zo verder!
    Ik ga je voorbeeld nog even NIET volgen, maar het is wel een extra inspiratie om toch mijn drie keer fitness per week te halen én blijvend op mijn voeding te letten. Dat doe ik nu al enkele maanden, echt op mijn gemak hoor, en de kilootjes gaan er traag, maar wel blijvend van!
    Ik hou deze blog in gedachten voor deze zomer. Dan staat immers – de zoveelste – rookstoppoging op het programma. Misschien is dat wel het ideale moment om ook de sportieve inspanningen aan te scherpen. Ik kijk al uit naar je verslag van volgende week!

    mei 31, 2016 at 6:16 am Beantwoorden
  • FabianGijze

    Zelf wil ik het sporten weer op pakken. Er aan beginnen vind ik alleen zo moeilijk, terwijl ik het echt heel leuk vind. Als ik je blog dan lees heb ik er echt weer zin in. Hopelijk voeg ik binnenkort eens de daad bij het woord

    mei 31, 2016 at 11:57 am Beantwoorden
  • http://oconnor2015.com/uve-quote.html

    but it makes sense they'd be blacklisted since meat-eating is waning and the elitists want it aboished altogether except the paleo crew who'd kill you before giving up their meat are also coming around to the idea of carbs by way of safe-starches nutritional science is an ever moving thing,even in the fields that favour meat eating….your untrendy authors aren't 'trendy' likely because what they posit is outdated..  

    juli 18, 2016 at 9:32 am Beantwoorden
  • http://oconnor2015.com/dairy-auto-insurance.html

    I see, I suppose that would have to be the case.

    juli 18, 2016 at 10:05 am Beantwoorden
  • http://riodelrey.com/quote-aami-car-insurance.html

    What a pleasure to meet someone who thinks so clearly

    juli 18, 2016 at 10:29 am Beantwoorden
  • http://emunahysrael.com/cheapest-car-to-insure-in-scarborough.html

    That’s a creative answer to a difficult question

    juli 18, 2016 at 11:14 am Beantwoorden
  • http://affordablewarranty.com/mercury-insurance-fl.html

    Pin my tail and call me a donkey, that really helped.

    juli 18, 2016 at 11:37 am Beantwoorden
  • http://affordablewarranty.com/car-insurance-rn-discount.html

    Hello Dr. Z, I’ve been check out your video for the past 2 days. And I have learned quite a bit so far. I was wondering if you have employees that work under you. If so, I would like to work under you.

    juli 18, 2016 at 11:40 am Beantwoorden
  • http://emunahysrael.com/chubb-auto-insurance.html

    Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you’re just too wonderful. I really like what you’ve acquired here, really like what you’re stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still take care of to keep it wise. I can’t wait to read far more from you. This is really a tremendous web site.

    juli 18, 2016 at 11:52 am Beantwoorden
  • http://affordablewarranty.com/old-american-county-mutual-fire-insurance-co.html

    I appreciate you taking to time to contribute That’s very helpful.

    juli 18, 2016 at 1:07 pm Beantwoorden
  • http://atravelmedicalinsurance.com/car-insurance-too-expensive.html

    We needed a good pearing knife after a tip broke on ours and someone threw it out. After reading reviews of the China based Henkels, I decided since this is one size we use daily, why not spend a few extra and get the real thing. Its been a good one, and was super sharp and the thing is really quite heavy for its size, not a bad thing. Substantial is one way to look at it. Its a good one.

    juli 18, 2016 at 1:20 pm Beantwoorden

Leave a reply