To top
23 Mei

GETEST: BIKINI BODY GUIDE WEEK 1

DSC_0004B

Zoals jullie afgelopen maandag hier konden lezen, ben ik onlangs begonnen met de 12-weken lange loodzware ‘Bikini Body Guide’ van fitnessgoeroe Kayla Itsines. Vandaag geef ik jullie een uitgebreide inkijk in hoe mijn eerste week verliep.

witruimte2MAANDAG
Mijn eerste dag van dit zware fitnessprogramma begon ik met de voorgeschreven ressistance- of spiertraining met oefeningen voor de armen en benen. Al ging deze niet zo vlot als gehoopt, zo had ik kort voor het sporten nog enkele restjes spaghetti naar binnen gespeeld die tijdens mijn work-out voor heel wat ongemakken zorgden. Note to self: nooit meer eten vlak voor een work-out! Daarnaast was ik vergeten dat je na elk circuit een rustpauze van 1,5 minuten mag nemen alvorens je aan het volgende circuit begint, you stupid woman! Desondanks deze schoonheidsfoutjes slaagde ik er tot mijn groot jolijt wel in de work-out volledig af te ronden. Bovendien ging ik die zelfde dag ook nog een uurtje fietsen met mijn vriend als ontspanning, een productieve dag dus!

witruimte2

DINSDAG
Op dinsdag, de tweede dag van dit programma ging ik als LISS training 6 km joggen gedurende 45 minuten langs de velden bij me in de buurt. Het had die dag immers onophoudelijk geregend waardoor ik nood had aan wat frisse lucht en geen zin had om deze work-out binnenshuis (lees: op de crosstrainer) door te brengen. Toen ik echter een luttele 20 meter ver was, begon het – hoe kon het ook anders – opnieuw te regenen, al besloot ik géén rechtsomkeer te maken en gewoon vol goede moed door te lopen, wat niet veel later beloond werd met een heerlijk stralend lentezonnetje. Samengevat zorgde deze dag voor een flinke portie zweet, maar een o zo goed gevoel!

13219859_10207992996835353_404085338_n 13228033_10207992996595347_1363829919_nB

witruimte2

WOENSDAG
Op woensdag was het dan weer tijd voor ressistancetraining nummer 2 die dit keer in het teken stond van de buik – en armspieren. Vooral de buikspieroefeningen waren loodzwaar, waardoor ik er nét niet in slaagde de oefeningen van zowel circuit 1 als circuit 2 af te ronden in de voorgeschreven 7 minuten. Al zorgde ik er wel voor dat ik elke oefening precies het aantal keer had uitgevoerd als nodig was, waardoor ik de work-out toch met enige fierheid kon afronden. Want hey, ik had niet opgegeven!

witruimte2

DONDERDAG, VRIJDAG, ZATERDAG en ZONDAG
Jammer genoeg kreeg ik donderdagnamiddag erg last van hoofd- en keelpijn en zware vermoeidheid waardoor ik niet in staat was die dag en de daaropvolgende dagen te sporten wat zich dan ook uitte in een grote teleurstelling. Dat ik al van week één moet ‘opgeven’ wegens overmacht is iets wat ik dan ook erg vervelend vind en waar ik me lichtjes voor schaam. Deze reeks artikelen is namelijk bedoeld om anderen te inspireren en te motiveren te gaan sporten, wat natuurlijk op deze manier helemaal niet zal lukken. Daarom hoop ik dat mijn lichaam komende week opnieuw de kracht zal vinden die het nodig heeft zodat ik de voorgeschreven oefeningen dan wél tot een goed einde kan brengen. Fingers crossed!

 

Astrid
Astrid
44 Comments

Leave a reply